Verzenden & retourneren - Downtown

Verzendtijden

Maandag tot en met vrijdag

Alle bestellingen die voor 16:00 uur zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog verstuurd met PostNL, DPD of DHL. De levertijd voor Nederland en België bedraagt 1-2 werkdagen.

Indien er tijdens het afrekenen geen keuzeopties zijn tussen verschillende vervoerders, wordt het pakket verstuurd als brievenbuspakje via PostNL. (alleen binnen Nederland)

Zaterdag en zondag
Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden op maandag verzonden.

Levertijden per land

  • Nederland: 1-2 dagen
  • Duitsland: 2-3 dagen
  • Frankrijk: 2-3 dagen
  • Oostenrijk: 2-3 dagen
  • Polen: 2-3 dagen
  • Italië: 2-3 dagen
  • Denemarken: 2-3 dagen
  • Portugal: 3-4 dagen
  • Tsjechië: 3-4 dagen
  • Zweden: 3-4 dagen
  • Zwitserland: 3-4 dagen
  • Spanje: 3-4 dagen
  • Noorwegen: 5-6 dagen
  • Verenigd Koninkrijk: 2-3 dagen
  • Ierland: 2-3 dagen 
  • België: 2 dagen
  • Luxemburg: 2 dagen
  • Wales: 2-3 dagen
  • Slowakije: 3-4 dagen
  • Schotland: 2-3 dagen
  • Hongarije: 4-5 dagen
  • Bulgarije: 4-5 dagen
  • Estland: 4-5 dagen
  • Letland: 5-6 dagen
  • Litouwen: 5-6 dagen
  • Kroatië: 5-6 dagen

Voor andere landen kunt u contact opnemen via [email protected]

Bestelling afhalen in de winkel

Liever uw bestelling in onze winkel afhalen? Plaats dan uw bestelling in onze webshop en kies de optie AFHALEN. U kunt de bestelling de volgende werkdag of op zaterdag ophalen in onze winkel. Kijk voor de actuele openingstijden bij onze klantenservice.

Track & Trace

Zodra uw order is verpakt, ontvangt u een track & trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

Pakket niet ontvangen

Heeft u uw pakket niet ontvangen? Controleer dan de volgende zaken.

  • Controleer de track & trace code

Bekijk de status van de zending. Mogelijk is er sprake van een vertraging bij de bezorgdienst of is het pakket afgeleverd bij een pakketpunt.

  • Controleer het bezorgadres
    Is het opgegeven bezorgadres juist?
  • Controleer uw post
    Kijk of u een afhaalbericht in uw brievenbus heeft ontvangen. Misschien was u niet thuis bij de eerste bezorgpoging.

Is het pakket nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Ruilen en retourneren (Nederland & België)

Ruilen en retourneren is uiteraard geen probleem. Als het product niet naar wens is, kunt u het uiteraard terugsturen. Laat ons binnen 14 dagen weten dat u uw bestelling wilt retourneren. Wij stellen het op prijs als u bij het retourneren aangeeft waarom u het product terugstuurt. Na het melden van uw retour heeft u nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.

Meld uw retourzending aan via onderstaande knop. 

Retourneren

  • Retourneren kan nadat u de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst heeft geannuleerd.
  • Na annulering van de bestelling heeft u nog 14 dagen om het artikel te retourneren.
  • Het artikel is ongebruikt, compleet, ongedragen en niet beschadigd.


Het passen van een artikel is natuurlijk geen probleem.

  • De originele labels en kaartjes zijn nog bevestigd aan het artikel.
  • Het artikel zit nog in de originele doos of verpakking.
  • De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
  • Het pakket dient voldoende gefrankeerd verstuurd te worden. Indien het pakket onvoldoende gefrankeerd retour komt, worden de kosten in rekening gebracht.
  • Retourneert u de volledige bestelling? Dan krijgt u de verzendkosten die aan ons zijn betaald, terug.

Retourkosten

Wij rekenen €4,95 retourkosten, welke worden afgetrokken van het totale terug te betalen bedrag. De kosten voor het retourneren van uw bestelling betaalt u zelf via het retourportaal. Indien u uw gehele bestelling retourneert, worden de betaalde verzendkosten van €3,95 van de oorspronkelijke zending terugbetaald.  

Wilt u het artikel ruilen? Neem dan direct contact met ons op. Wij kunnen het artikel voor u reserveren om te voorkomen dat het in de tussentijd wordt verkocht of besteld door iemand anders.


Ons retouradres:

Down Town

T.a.v. retouren

Graaf van Solmsweg 50-G

5222 BP Den Bosch

Nederland

Retourneren van buiten de EU

Wanneer je een retourzending doet vanuit een land buiten de EU, kunnen eerder betaalde invoerrechten en douanekosten niet worden vergoed. In sommige gevallen is het mogelijk deze kosten terug te vragen via de douane. Informeer bij je vervoerder of de douanedienst naar de voorwaarden en procedure. De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

Belangrijke aandachtspunten:

  • Geef bij de vervoerder aan dat het om een retourzending gaat.
  • Vermeld op de verzendfactuur: RETURN SHIPMENT FOR ECOMMERCE ORDER WITH UPS/DHL + [het oorspronkelijke UPS/DHL-trackingnummer].
  • Noteer op het pakket: Customs code 604, Return Goods - full exemption.
  • Voeg een kopie van de originele factuur toe en streep de artikelen door die niet worden geretourneerd.

Retourzendingen waarvoor invoerrechten of douanekosten in rekening worden gebracht, kunnen worden geweigerd of deze kosten kunnen worden doorberekend.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk retour te sturen. U ontvangt dan het volledige orderbedrag inclusief de verzendkosten terug. Deze kosten bedragen ongeveer 6,95 per pakket. Kijk voor de exacte tarieven op de website van uw vervoerder. Indien u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde accessoires en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking naar ons teruggestuurd te worden. Voor het uitoefenen van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 2 dagen na ontvangst van uw retour terugbetalen, mits het product in goede staat retour ontvangen is.